Noise Reduction

The issue of motorcycle noise is increasingly becoming the focus of politics and the public. In order to help avoid driving bans and route closures, we continue to work on technical solutions that make existing silencers quieter in all noise ranges.

Basically we have 2 solutions for noise reduction:

1.  Conversion of the original exhaust system
If possible, a noise reduction insert is firmly welded into the silencer. This means that the motorcycle becomes quieter when measuring stationary noise and therefore, for many models, a result of 92-95 DB(A) can be achieved when measuring stationary noise. What is much more important, however, is the fact that the driving noise becomes significantly quieter in any load condition.

2. Proprietary silencer with noise reduction

There are numerous motorcycles for which converting the original silencer is not effective. In these cases, we manufacture a corresponding silencer with a noise reduction insert. This has the result (as with converting the original silencer) that the motorcycle becomes quieter when measuring stationary noise and can therefore achieve a result of 92-95 DB(A) when measuring stationary noise on many models. What is much more important, however, is the fact that the driving noise becomes significantly quieter in any load condition.

Standard Programm
Aprilia

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie uns...

Benelli

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

BMW

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Ducati

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Harley-Davidson

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Honda

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Kawasaki

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Moto Guzzi

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Triumph

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Yamaha

Sollte ihr Modell hier noch nicht erfasst sein, senden Sie...

Didn't find your motorcycle model in the standard program?

Please first check the listed brands above to see if your motorcycle model with a corresponding modification

Press & Photos

"RINGINGEN - Nicht nur wegen der Geschwindigkeiten, auch wegen des Lärms gerät die Motorradszene seit Jahren immer wieder in die Kritik. Die in Ringingen ansässige, auf Auspuffanlagen spezialisierte Firma Hattech hat technische Lösungen entwickelt, welche die Motorengeräusche sowohl im Stand als auch auf der Fahrt reduziert. Allerdings gibt es hohe – und teure – Hürden bei der Zulassung. Damit diese vereinfacht wird, hat er am Donnerstagnachmittag Vertreter aus der Politik eingeladen."

„Die Politik muss den Mut haben, gerade für den Geräusche reduzierenden Umbau von Bestandsmotorrädern die Zulassungskriterien zu ändern“, sagte Zimmers Landtags- und Fraktionskollege Michael Joukov-Schwelling. Florian Teichmann, Bürgermeister am künftigen Hattech-Standort Allmendingen (siehe Kasten), meinte: „Wir müssen Anreize
schaffen, dass die Eigentümer von Bestandsfahrzeugen bereit sind, ihre Motorräder leiser zu machen.“ Das könnten zum Beispiel auch finanzielle Förderungen sein. Laut Hubert Sommer kostet ein Umbau des Schalldämpfers rund 600 bis 800 Euro, ein Neubau etwa das Doppelte. Sommer gab den Politikern die Bitte mit auf den Weg: „Wir müssen die
Motorradszene lärmtechnisch in die Schranken weisen. Aber bitte nicht mit großen Verboten, sondern mit der richtigen Technik und weniger Bürokratie.“

Von Reiner Schick, Schwäbische Zeitung vom 28.08.2021 (https://www.schwaebische.de/)

Our Products & Services at a Glance